LinkedIn foto’s: maak impact bij je klanten
Een selfie of vakantiefoto als profielfoto op LinkedIn – niet echt een professionele uitstraling toch? Hoewel de foto ontzettend leuk kan zijn, in je privécollectie, is dit niet perse de uitstraling die je wilt hebben richting potentiële klanten. Misschien voelen ze een bepaalde binding met je omdat ze de omgeving van het Gardameer herkennen, maar dit is niet de connectie waar je naar zoekt. Waarom zijn LinkedIn foto’s dan zo belangrijk? Ik vertel het je graag.
Versterk je merk met beeld
Met je bericht op LinkedIn wil je jouw doelgroep bereiken. Je besteedt veel aandacht aan de tekst die je in het bericht plaatst, maar de foto doet daar afbreuk aan. Dat zorgt ervoor dat je boodschap niet overkomt zoals je deze bedoeld hebt. Op LinkedIn wil je juist een goede (eerste) indruk maken bij potentiële klanten, werkgevers of samenwerkingspartners.
Een goede zakelijke foto is niet zomaar een plaatje. De manier waarop jouw bedrijf hierin wordt gepresenteerd moet goed doordacht zijn. Daarom gaat aan een zakelijke fotohoot, of dit nu is voor LinkedIn, de website of misschien wel een brochure, altijd een kennismaking vooraf. Daarin bespreken we jouw wensen en ideeën, denk ik met je mee hoe we de beelden kunnen laten aansluiten bij je merkidentiteit. Zo weet je precies wat je kunt verwachten. Voor LinkedIn foto’s en andere zakelijke beelden is het belangrijk om een toegankelijke, professionele en authentieke beeld te laten zien. Hiermee onderstrepen we jouw expertise en betrouwbaarheid.
Straal op je LinkedIn foto’s
Door de juiste uitstraling op de foto’s – jij, zoals je bent – voelt jouw ideale klant zich aangesproken. Een goede foto op LinkedIn straalt niet alleen professionaliteit uit maar laat ook duidelijk zien waarom jij de expert bent waarnaar jouw klant op zoek is.
Tijdens de zakelijke fotoshoot help ik jou om je op je gemak te voelen. Natuurlijk geef ik je tips en aanwijzingen die je helpen om zo natuurlijk mogelijk op de foto te staan. Het resultaat? Beelden waarop je zelfverzekerd maar ook toegankelijk overkomt. Precies zoals je wilt dat jouw klanten je zien.
Tips voor jouw volgende LinkedIn foto
Behalve een neutrale of zakelijke achtergrond die bij je bedrijf past, kies je best ook voor een verzorgde maar ontspannen uitstraling. Graag geef ik je nog een aantal tips zodat jouw LinkedIn foto wél die aandacht pakt bij je potentiële klant:
- Draag kleding waar je je comfortabel in voelt
- Laat de achtergrond niet afleiden van je gezicht
- Zorg voor een open en vriendelijke gezichtsuitdrukking, met een subtiele lach
- Gebruik natuurlijk licht of professionele studioverlichting om de juiste balans van licht en schaduw te krijgen
- Zorg voor een frisse en verzorgde uitstraling, gebruik hierbij geen overmatige make up, drukke kleding of opvallende accessoires. Tenzij dit natuurlijk precies is wie jij bent: dan is dat exact waarmee je jouw boodschap overbrengt
Investeer in beelden voor de juiste connectie
Klanten bereik je door de juiste snaar te raken. Dat doe je met beelden die laten zien wie je bent en waar je voor staat. Investeer daarom in precies die beelden. Neem contact met mij op om een zakelijke fotoshoot te plannen. Jij en jouw bedrijf verdienen het om gezien te worden!

Contactformulier LinkedIn fotoshoot
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in. Je ontvangt dan zo snel mogelijk een reactie.